Silivri Boşanma Avukatı

Silivri-Bosanma-Avukati-Ezgi-Merve-SAPMAZ

Boşanma Avukatı Kimdir?

Boşanma avukatı, aile hukuku alanına giren problemlerden sebebiyle boşanma, velayet, nafaka, mal paylaşımı gibi konularda çalışan avukata halk arasında söylenen isimdir. Boşanma avukatına zaman zaman aile avukatı dendiği de görülmektedir. Her ne kadar halk arasında bu şekilde “boşanma avukatı”,”aile avukatı” gibi söylemler olsa da Türkiye’de mevzuatta boşanma avukatı gibi bir uzmanlık alanı bulunmamaktadır. Sadece Türkiye’de aile mahkemelerinde görülen davalara boşanma avukatı dendiği için bu durum yaygınlaşmıştır. Bizde makalemizin daha kolay anlaşılması için boşanma avukatı kavramını kullanacağız.

Boşanma Davası Nedir ?

Boşanma, tarafların kurmuş olduğu evlilik birliğinin yasal olarak sona erdirilmesidir. Evliliğin taraflarının birlikte veya evliliğe devam etmek istemeyen bir tarafın mahkemeye boşanma sebeplerini ileri sürerek dava açması boşanma davasının meydana gelmesi sonucunu doğurur.

Şüphesiz ki, her davanın hazırlık süreci çok önemli ve hassas davranılması gereken bir süreçtir. Hukuk sistemimize göre her boşanmanın bir sebebe dayandırılması şarttır. Sebepsiz açılan boşanma davası reddedilmektedir.  Bu nedenle boşanmayı düşünen bir kişinin bir avukattan hukuki destek alması kişinin menfaatine olacaktır.

• Silivri’de Boşanma Avukatı Bulunur Mu?

Bir Boşanma Avukatı Silivri de dahil olmak üzere Türkiye’nin her yerinde avukatlık faaliyetini yürütebilir.  Silivri’de yürütülecek bir boşanma davası için Silivri’den bir avukatla anlaşmak yararlı olacaktır.
Silivri Boşanma Avukatı, boşanma davalarında taraflara etkili şekilde hukuki yardımda bulunabilmeyi kendisine amaç edinmiştir. Silivri Boşanma Avukatı Ezgi Merve SAPMAZ uzmanlık alanı olan aile hukuk alanında müvekkillerine en iyi şekilde hukuki yardımda bulunmakta; şeffaf, sır saklayan, dinamik ve yenilikçi anlayışıyla problemlere çözüm bulmaktadır.  Silivri başta olmak üzere İstanbul’un bir çok ilçesinde avukatlık ve hukuki danışmanlık faaliyeti yürütmektedir. Silivri Boşanma Avukatı hukuki yardımda bulunduğu müvekkillerine en iyi boşanma avukatlığı hizmetini vererek müvekkillerini tüm hukuki süreç hakkında bilgilendirmektedir.

• Boşanma Davası Açmanın Masrafı Ne Kadardır?

Boşanma davası mahkeme harç ve masraflarının mahkeme veznesine yatırılması ile açılmış sayılır. Bu harç ve masraflar yatırılmaksızın davanın açılması söz konusu olmamaktadır. Eksik yatırılan harç ve masraf söz konusu olduğunda ise mahkeme, eksikliği gidermesi için taraflara kesin süre verir. Bu süre içerisinde eksiklik giderilmezse davanın açılmamış sayılmasına karar verilir. Dava harç ve masraflarını karşılamayacak durumda bulunan kişiler mahkemece istenilen belgeleri temin ederek adli yardım kurumundan yararlanabilirler.

Boşanma davası açmanın masrafı ise dava dilekçesinde istenilen taleplere, dinlenecek tanıkların sayısına, bilirkişi incelemesi veya keşif yapılıp yapılmayacağına göre değişiklik gösterebilir. Ancak mahkeme veznesine yatırılan meblağ ortalama 400-500 TL civarındadır.

• Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Anlaşmalı boşanma davasının söz konusu olması durumunda dava en fazla 2-3 ayda sonuçlanabilmektedir. Ancak çekişmeli boşanma davasında taleplerin azlığı veya çokluğu durumlarında dava süresi uzayıp kısalabilir. Bir çekişmeli boşanma davası ortalama 1-2 senede sonuçlanabilmektedir.

Daha detaylı bilgi almak ve yargılama sürecini takip etmek için, Bilgiç Hukuk Bürosu ile iletişim kurabilirsiniz.