Silivri Boşanma Avukatı (Anlaşmalı - Çekişmeli) - Bilgic Hukuk

Silivri Boşanma Avukatı (Anlaşmalı – Çekişmeli )

Silivri Boşanma Avukatı

Silivri Boşanma Avukatı, boşanma davalarında başta Silivri olmak üzere İstanbul genelinde hukuki danışmanlık ve avukatlık hizmeti vermektedir. Silivri Boşanma Avukatı Ezgi Merve SAPMAZ, aile hukuku ve boşanma hukuku alanlarında edindiği bilgilerin ve tecrübelerin ışığında, müvekkillerimizi en tesirli sonuca ulaştırmak amacıyla hukuki destek vermektedir.

Boşanma Nedir? Boşanma Sebepleri Nelerdir?

Boşanma, tarafların kurmuş olduğu evlilik birliğinin yasal olarak sona erdirilmesidir. Evliliğin taraflarının birlikte veya evliliğe devam etmek istemeyen bir tarafın mahkemeye boşanma sebeplerini ileri sürerek dava açması boşanma davasının meydana gelmesi sonucunu doğurur.

Şüphesiz ki, her davanın hazırlık süreci çok önemli ve hassas davranılması gereken bir süreçtir. Hukuk sistemimize göre her boşanmanın bir sebebe dayandırılması şarttır. Sebepsiz açılan boşanma davası reddedilmektedir.  Bu nedenle boşanmayı düşünen bir kişinin bir avukattan hukuki destek alması kişinin menfaatine olacaktır.

Boşanma davası iki türde karşımıza çıkmaktadır.

– Anlaşmalı boşanma, tarafların anlaşmaları yolu ile boşanma sebeplerini ileri sürmeleri sonucu gerçekleşir.

Çekişmeli boşanma ise evliliğe devam etmek istemeyen tarafın boşanma sebeplerini ileri sürerek boşanma davası açması yolu ile

Silivri En İyi Boşanma Avukatı Ezgi Merve SAPMAZgerçekleşir.

En İyi Boşanma Avukatı Kimdir?

En iyi boşanma avukatı kimdir? Sorusu boşanma ile ilgili en çok sorulan sorudur. Bu da normaldir çünkü herkes istediği sonuçları elde etmek için en iyi olanla çalışmak ister fakat en iyi boşanma avukatını bulmak için biraz çaba sarf etmeniz gerekebilir.

Ülkemizde hangi avukatın sizin için doğru bir avukat olmayacağını anlamak, en iyi avukatı bulmaktan daha kolaydır. Bunu anlamanın en kolay yolu Google’da “en iyi avukat” “en iyi boşanma avukatı” “İstanbul En İyi Boşanma Avukatı” veya “En İyi Boşanma Avukatı İstanbul” gibi basit birkaç arama yapmak olabilir. Zira, ülkemizde avukatların reklam yasağı bulunmasına karşın, bir çok avukat yukarı da belirttiğim veya benzer anahtar kelimelerde REKLAM vermektedir. Yasak olmasına rağmen Google’da reklam veren avukatların linkinin başında “reklam” ibaresi bulunur.  Bu tür çalışmalar yapanlardan uzak durulması gerekmektedir.

En İyi Boşanma Avukatı Nasıl Bulunur ?

En iyi boşanma avukatı bulmanın ilk adımı, çevrenizde benzer durumlar yaşamış kişilerle görüşmek, onların tavsiyesini almak olabilir. Elbette alacağınız tavsiyelerin sizin için uygun olmama ihtimali de vardır. Peki, karar verirken nelere dikkat edilmeli:

• Çalışacağınız avukatın güncel bilgiye sahip olduğundan emin olunuz. Avukatın websitesini ve paylaşımlarını incelemek bu konuda bilgi sahibi olmanızı sağlayabilir.
  • Mutlaka yüz yüze görüşme sağlamaya çalışın. Kendisini iyi ifade edebilen, iletişim becerisi yüksek bir avukatla çalışmak istenmeyen sonuçlarla karşılaşma ihtimalini azaltacaktır.
  • Avukat şeffaf olmalı; davanın aşamaları, riskleri ve masrafları konusunda sizi en doğru şekilde bilgilendirmelidir.
  • Vekalet vereceğiniz avukat, dava sonucu hakkında garanti konuşmamalı ve taahhüt vermemelidir. Duymak istediğiniz şeyleri daha detay almadan söyleyen kişilerden uzak durmanızı öneririz.

Boşanma Davasında Avukat Tutmak Zorunlu mudur?

Ülkemizde belli başlı istisnalar haricinde avukat ile temsil zorunluluğu bulunmamaktadır. Bir başka deyişle avukat tutma zorunluluğu bulunmamaktadır. Dava ehliyetine sahip herkes kendi davasını takip edebilmektedir. Fakat, boşanma davasında verilecek her karar genellikle hayatınızın geri kalanını büyük oranda etkileyecektir. Bu nedenle teknik bilgi ve takip gerektiren boşanma davalarının boşanma avukatı ile açılması ve takip edilmesinde büyük fayda vardır. Zaman zaman bazı kişiler, avukat tutmak yerine adliye çevresinde bulunan dilekçecilerde hazırlanan dava dilekçeleri ile dava açmaktadır. Sonrasında bu kişiler hak kaybı veya ciddi mağduriyetler yaşayıp avukatların kapılarını çalmaktadırlar. Bu gibi sıkıntılı durumlar yaşamamanız için, sürecin en başından itibaren bu alanda çalışan bir avukattan destek almanızı öneririz.

Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Anlaşmalı boşanma davasının söz konusu olması durumunda dava en fazla 2-3 ayda sonuçlanabilmektedir. Ancak çekişmeli boşanma davasında taleplerin azlığı veya çokluğu durumlarında dava süresi uzayıp kısalabilir. Bir çekişmeli boşanma davası ortalama 1-2 senede sonuçlanabilmektedir.

Silivri Boşanma Avukatı

Boşanma Davası Açmanın Masrafı Ne Kadardır?

Boşanma davası mahkeme harç ve masraflarının mahkeme veznesine yatırılması ile açılmış sayılır. Bu harç ve masraflar yatırılmaksızın davanın açılması söz konusu olmamaktadır. Eksik yatırılan harç ve masraf söz konusu olduğunda ise mahkeme, eksikliği gidermesi için taraflara kesin süre verir. Bu süre içerisinde eksiklik giderilmezse davanın açılmamış sayılmasına karar verilir. Dava harç ve masraflarını karşılamayacak durumda bulunan kişiler mahkemece istenilen belgeleri temin ederek adli yardım kurumundan yararlanabilirler.

Boşanma davası açmanın masrafı ise dava dilekçesinde istenilen taleplere, dinlenecek tanıkların sayısına, bilirkişi incelemesi veya keşif yapılıp yapılmayacağına göre değişiklik gösterebilir. Ancak mahkeme veznesine yatırılan meblağ ortalama 400-500 TL civarındadır.

Boşanma Davaları İçin Avukatlık Ücreti Ne Kadardır?

Avukatların Barolar Birliği’nin her yıl yayınladığı asgari ücret tarifesinin altında ücret almaları yasaktır ve avukatın alacağı ücretin üst limiti bulunmamaktadır. İstanbul İli için 2020 yılına ilişkin tavsiye niteliğindeki avukatlık tarifesi aşağıdaki gibidir:

Aile Mahkemesi Avukat Ücreti 2020

Daha detaylı bilgi almak ve yargılama sürecini takip etmek için, Bilgiç Hukuk Bürosu ile iletişim kurabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

2020 yılı için İstanbul Barosu'nun tavsiye niteliğindeki kararına göre anlaşmalı boşanma avukatlık ücreti en az 7.000 TL'dir. Üst limit bulunmamaktadır. Bu nedenle anlaşmayı düşündüğünüz avukatla iletişim kurarak mutlaka fiyat bilgisi edinin.

2020 yılı için İstanbul Barosu'nun tavsiye niteliğindeki kararına göre çekişmeli boşanma avukatlık ücreti en az 10.000 TL'dir. Üst limit bulunmamaktadır. Bu nedenle anlaşmayı düşündüğünüz avukatla iletişim kurarak mutlaka fiyat bilgisi edinin.

Boşanma davalarında avukat tutma şartı, bir kaç istisna hariç bulunmamaktadır. Fakat, teknik bilgi ve takip gerektiren boşanma davalarının boşanma avukatı ile açılması ve takip edilmesinde büyük fayda vardır.

Anlaşmalı boşanma davasında avukat tutmak gibi bir zorunluluk bulunmamasına karşın, teknik bilgi gerektiren bir konu olduğu için bir avukattan destek almanız yaşanabilecek olumsuzlukların önüne geçmenizi sağlayacaktır.

Anlaşmalı boşanma davası, makalemizde ayrıntılarıyla açıklanacağı üzere, her iki tarafın boşanmanın tüm sonuçları hakkında özgür iradeleriyle anlaşarak evlilik birliğini sona erdirmesidir.

Silivri Boşanma Avukatı Ezgi Merve SAPMAZ'a İletişim sayfamız aracılığıyla ulaşabilir veya 0553 351 62 23 numaralı hattı arayabilirsiniz.